Er werden 2404 resultaten gevonden voor deze zoekopdracht.

Grammatical Knowledge and Reading Performance in L2 Dutch.
The Role of Morphosyntax

Bril, M. & Bussing, L.
In: The Reading Matrix. | 19 | 1 | 2019 | 35-46

Peil. Mondelinge taalvaardigheid einde basisonderwijs 2016-2017.

Inspectie van het Onderwijs
Utrecht: Inspectie van het Onderwijs | 2019

Beyond the phonological deficit. Semantics contributes indirectly to decoding efficiency in children with dyslexia.

Rijthoven, R. van, T. Kleemans, E. Segers & L. Verhoeven
In: Dyslexia. | 24 | 2018 | 309-321

Cognitive constraints on the simple view of reading: A longitudinal study in children with intellectual disabilities.

Wingerden, E. van, E. Segers, H. van Balkom & L. Verhoeven
In: Scientific Studies in Reading . | 22 | 4 | 2018 | 321-334

Dyslexie font does not benefit reading in children with or without dyslexia.

Kuster, S. M., M. van Weerdenburg, M. Gompel & A. M. T. Bosman
In: Annals of Dyslexia. | 68 | 2018 | 25-42

Maximizing meaning: reading informative texts in Developmental Education.

Rijk, Y. van
Amsterdam: Universiteit van Amsterdam (dissertatie) | 2018

The impact of Dutch teachers on family language policy of Turkish immigrant parents.

Bezcioglu-Göktolga, I. & K. Yagmur
In: Language, Culture and Curriculum. | 31 | 3 | 2018 | 220-234

Tweedetaalleren met handen en voeten: Studies naar de effecten van Total Physical Response bij vierjarige beginnende tweedetaalleerders.

Pot, J.A.
Amsterdam: Universiteit van Amsterdam (dissertatie) | 2018

Vraag maar raak! Effecten van ingebouwde inferentievragen in prentenboeken op ouderkindinteracties en verhaalbegrip .

Koning, B. de, S. Wassenburg, L. Ganushchak, E. Krijnen & R. van Steensel
Amsterdam: Stichting Lezen | 2018

Domain-specific effects of attentional and behavioral control in early literacy and numeracy development.

Braak, D. ten, T. Kleemans, I. Størksen, L. Verhoeven & E. Segers
In: Learning and Individual Differences. | 68 | 2018 | 61-71